CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Trippelsuck |
Skrivet av: | bidevind |
Tid: | 2008-03-15 19:24:02 |
Så gå då in på din kammare och slipa på ett stycke plutonium. Medan du står där i slipdammet kan du ju exempelvis läsa det här: www.ccnr.org/plute_tox.html Findings on the Toxicity of Plutonium Själv sätter jag mig nog under tiden på ett café med god ventilation/filtrering och röker. Förhoppningsvis finns det några sådana någonstans i världen trots dina kollegers prat om tornados och det omöjliga i att försöka ventilera lokalen så att den blir säker att vistas i utan att såväl gäster som inventarier eller eventuellt hela byggnaden blåser bort. Finns det inga sådana caféer längre kanske det inte är så dum idé att inrätta ett i laboratoriemiljö om man är orolig för röken. Om det ska vara i ett laboratorium som hanterar farliga virus eller plutonium har jag ingen synpunkt. För övrigt tycker jag du ska sluta tillskriva mig påståenden jag inte har gjort. Jag har inte yttrat mig om plutoniets toxikologi, däremot om filter och ventilation i laboratorier. Vill du påstå att sådana är icke-existerande i laboratorier som hanterar plutonium eller att de inte klarar jobbet? |