CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Dubbelsuck |
Skrivet av: | suck.... |
Tid: | 2008-03-15 14:53:16 |
bidevind slår till igen, med illa grundad fakta.. "Most tornadoes have wind speeds of 110 mph(177 km/h) or less, are approximately 250 feet (75 m) across, and travel a few miles (several kilometers) before dissipating. Some attain wind speeds of more than 300 mph (480 km/h), stretch more than a mile (1.6 km) across, and stay on the ground for dozens of miles (more than 100 km).[1][2][3]" rakt från wikipedia... så blir inga 300 till 400 km/h.... orkan kan komma upp i de hastigheten... och nu prata jag inte om läkare mot tobak, eller organisationer som är "för" rökning, utan studier som är publicerade och granskad innan den publiceras. Sen vad menar du med att vädra ut, det finns tex partiklar som är otroligt svåra att "vädra ut" hur mycket du tar i, däremot så får du bort bilar och kreatur, för de har väldigt stor vindfång, dvs ytan som vinden tycker på... suck, har varit på det här forumet i 2 veckor, men är nog inget för mig, nu ska jag njuta av en davidoff crand cru 2 från 01 |