CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Innan cigarren kom in i mitt liv... |
Skrivet av: | Pyro |
Tid: | 2006-11-27 22:18:12 |
...var jag väldigt aktiv på många fronter. Pyrotekniken har alltid legat mig varmt om hjärtat. Ända sedan jag tog mina första stapplande steg, sex år gammal med en brinnande tidning som fackla i vardagsrummet, har eldkonsten varit min avancerade hobby, passion och till slut mitt yrke sedan drygt tio år tillbaka. Musikintresset har sedan de tidiga tonåren varit mycket starkt och jag var fordom en ganska bra trummis. Från att ha varit en insnöad hårdrockare öppnade jazzen mina ögon (eller öron snarare) och jag hade perioder då jag en efter en betade av en massa konstiga artister och udda musikstilar innan jag till slut fann rötterna igen och accepterade att Iron maiden är ganska bra trots allt! Minst en långresa per år försökte jag få till under min ungkarlsperiod och jag släpade runt min ryggsäck bla. i Thailand, Laos, Seychellerna, Guatemala, Belize och Mexico. Skidåkning utför i franska alperna, volleyboll, badminton, styrketräning och dykning hann jag med ganska mycket innan jag fick fast sällskap. Det är inte förrän på senare år som jag förstått att alla aktiviteter jag sysselsatte mig med egentligen bara var en flykt från vardagen och ett subsitut för det liv jag egentligen ville ha, dvs att leva med någon man verkligen älskar på riktigt! I och med familjen är cigarren idag den perfekta hobbyn samt den njutning och avslappning jag behöver som småbarnsförälder! |