CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Sidospår - ny anläggning |
Skrivet av: | Daniel P |
Tid: | 2006-03-12 10:47:44 |
Jag är dåligt insatt på de märkena, men huvudsaken är att _du_ tycker det låter bra. Precis som cigarrer så har alla sin egen smak ![]() "som boende i lägenhet kan man ju ändå inte dra på så mycket" Detta är en sanning med modifikation. Tror någon att jag köpt min anläggning för att kunna spela högt? Fördelen med storleken är möjlighet att spela på mycket låg nivå med bibehållen kvalitét och registeromfång. Stora grunkor är i första hand för kvalitén. Oberoende av vad du väljer, gör det med omsorg, särskilt högtalare och signalkällor. Vad du sedan väljer för förförstärkare (eller receiver) skulle jag se som mindre viktigt (i sammanhanget alltså!) eftersom tekniken har en förmåga att få sakerna att sjunka kraftigt i pris med tiden, så det kommer nog ändå uppgraderas någon gång i framtiden till skillnad från högtalare och signalkällor som jag tror kommr stå där längre innan "behovet" för uppgradering där finns. |