Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lusitanias - Kap eller gris i säck?
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2007-04-26 09:56:53

Efter att under gaardagen i kontemplation bestämt mig för att jag behöver en laada goda cigarrer, aakte jag förbi min "pusher" i morse och emedan jag glodde paa SanCr.d.H., Montecristo och Vegas i olika format och utföranden föll blicken paa en stapel Partagas Lusitanias som stod lite undanskymda i förhaallande till resterande kubaner. Vid förfraagan kom svaret att det skulle röra sig om ett parti som hade blivit undanlagt till naagon men som aldrig hämtats upp (c:a 3aar efter undanläggandet). Efter en lite noggrannare beskaadning visade sig av den holländska skattetiketten att alla laadorna var fraan före införandet av Euron och en av laadorna uppvisade den gamla märkningen av laadorna. Dock är problemet att pga ljusrörsbelysning har märkningen och även ytterlaadans färgprakt mattats av och den förre saa illa att man inte kan urskilja alla bokstäver men en god gissning är naagot i stil med: MO - SU - SS - I.
Min faaga är nu om jag gjort ett kap (306,30 Euro) eller har jag köpt skräp till överpris?

Tacksam för reaktioner.
-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lusitanias - Kap eller gris i säck?09:56 den 26 april 2007Martin Nilsson
      N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:13 den 26 april 2007Magnus (Gävle)
           N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:30 den 26 april 2007Henrik G
           N Lusitanias - Kap eller gris i säck?10:32 den 26 april 2007Martin Nilsson
                N Lusitanias - Kap eller gris i säck?11:40 den 26 april 2007lepatrik