CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Nu blir jag nyfiken |
Skrivet av: | nisse62 |
Tid: | 2007-03-29 22:01:59 |
Jag tror inte att tullen struntar i privatimport av cigarrer men jag tror inte att man prioriterar det. Och tullen har trots allt ganska begränsade resurser så det skulle förvåna mig om de satt och läste på cigarrprat. Det handlar inte om att göra ett bra jobb eller inte utan det handlar om vad man ska prioritera när man har begränsade resurser. Även när det gäller den bitvis mycket medialt uppmärksammade privatimporten av alkohol så har tullens begränsade resurser inneburit att man endast satt in enstaka punktinsatser där man beslagtagit större partier. Sedan har man precis som när det gäller cigarrförsändelser tagit ströförsändelser. Men jag tror att med tanke på det mediala intresset så prioriteras alkohol högre än cigarrer om inte pga det mediala intresset så pga att det är olagligt att privatimportera alkohol i egen regi och därmed betinga högre straffvärde. Det som dock övertygar mig om att tullen inte läser cigarrprat och liknande forum är det faktum att merparten av våra paket kommer fram utan inblandning av tullen. Om det verkligen var en prioriterad verksamhet så skulle långt fler paket fastna. Vi rör oss ju inte med speciellt avancerade metoder för att låta paketen glida igenom utan tullens inblandning. Men även fast jag inte tror att det spelar någon roll så har jag slutat att skriva länkar på cigarrprat eftersom jag inte vill göra andra "upprörda" i onödan ![]() |