Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cykla och röka
Skrivet av: Drogen
Tid: 2004-11-12 15:14:39

Att cykla och röka cigarr måste vara klart underskattat. I går var det drygt fem veckor sedan jag hade tillfälle att röka en cigarr. Vid flera tillfällen har jag haft mitt tvåpipiga laddat men aldrig fått läge. I går var inget undantag. Inför en ”business dinner” hade jag allt som krävdes men allt eftersom cigarettrökarna försvann och kom tillbaka så kunde jag inte lämna sällskapet för en timmas cigarrökande. Så efter en maffig trerätters med sniglar, lammstek, glass med hjortron, kaffe och whiskey så var det dags att trampa hemåt och då tänkte jag – det var väl f-n om jag inte ska få röka i alla fall.

Så jag tände upp en Occidental HSG och började sakta trampa utmed havet (östersjön...) med ett alldeles stilla vatten och helt stjärnklar himmel. En svag fartvind hjälpte till att hålla bra glöd på rökverket medan ljusen från staden speglades i vattnet. Väl hemma avslutade jag på verandan i total tystnad innan jag gick in och kröp ner hos familjen. En riktig höjdare måste jag säga.

Och nästa vecka ska det ensamherfas i Löddeköpinge. Tjänsteresa och två ensamma kvällar i hotellbaren så man måste ju trösta sig med något


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cykla och röka15:14 den 12 november 2004Drogen
      N ensamherf i Löddeköpinge15:33 den 12 november 2004wilfried
           N ensamherf i Löddeköpinge15:42 den 12 november 2004Drogen
                N ensamherf i Löddeköpinge16:04 den 12 november 2004COJ
                     N ensamherf i Löddeköpinge16:35 den 12 november 2004Martin CCR
                          N ensamherf i Löddeköpinge18:40 den 12 november 2004Drogen
                               N ensamherf i Löddeköpinge18:55 den 12 november 2004Mats B
                                    N ensamherf i Löddeköpinge21:41 den 12 november 2004Harald
                                         N ensamherf i Löddeköpinge21:48 den 12 november 2004David L
                                              N Vilken dag?09:22 den 14 november 2004Drogen
                                                   N Vilken dag?14:09 den 14 november 2004Mats B
                                                        N Vilken dag?22:01 den 14 november 2004Drogen
      N Cykla och röka17:23 den 12 november 2004Jonke