CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Omröstning i limerick tävlingen! |
Skrivet av: | PerR |
Tid: | 2006-09-19 09:42:15 |
Så var det dags, lägg er röst på önskat nr i ämnesraden i denna tråd. OBS omröstningen stänger Torsdag 21:a september, med lite tur kommer vinnarna att vara korade på fredag! Här är de deltagande bidragen, jag hoppas verkligen att jag inte missat något; 1 Seven En cigarrökare som kallar sig Seven Hans rökverk dom kommer i breven Till herfar han far Och halsbloss han tar Han rökte sig rätt in i heaven 2 Magnus S en puffande svensk down under tände ett riktigt rökigt vidunder ner i sin pool han dök genom molnet av rök bulan i huvudet bevisar hans blunder 3 Daniel P Den puffande connesioren från Havanna njöt alltid av Cohiba så granna Han tänkt puffa en Siglo i Sverige i en igloo men hörde talas om kopior och valde att stanna 4 TJ En söt flicka född i Pamplona till kompromisser ej lät sig låna Behövs en grov facon varje gång jag blir sån robusto, toro, dubbel corona 5 TH En till åren kommen herre från Knarr som led av allt ifrån skoskav till starr Han kände att slutet var nära och ville umgås med de han höll kära en whisky och en sista cigarr 6 TJ I den gråaste dagens bleke kom dystra besked ifrån TT glädje, lycka farväl mina pinnar de stjäl alla planer sig ohjälpligt skete 7 TJ En lynnig flicka från Pamplona efter cigarrer ständigt tråna för att ej bliva vrång dög bara grov facon robusto, toro, dubbel corona 8 TH En inflyttad kille från Stobby kom av misstag in på The Lobby blev bjussad cuban brast ut -men va fan tror jag hittat mig en ny hobby 9 EG Röksugen mas irra stirrigt i 08-land Råkar du på’n, sträck ut en hand För efter mors dolma Vill han även i Stockholma Tillsammans köra: – Låtom oss bolma! 10 David L En stressad cigarrentusiest från Höör kopplade av med en puros som sig bör Men cigarren brann slutligen ut varpå mannen upplät ett tjut och frågade genast efter en (Partagas) Mille Fleur 11 Henrik G En cigarrkonnässör från Vattholma Fick inte röka för sin fru Jolma När frugan hon dog Mannen han log – Nu faen ska jag banne mig bolma! 12 Henrik G En vacker jungru i Havanna Rullade cigarrer så granna Men cigarren den slant Det är inte sant Oskulden försvann med detsamma 13 Magnus En strävhårig tax från Viken fick starka signaler från tiken Om han far ville bli skulle han låta bli Husses lyxiga snoppare XiK:en 14 TJ En särdeles pilsk fru från Normandie hade en man med corona petit Hon klaga ständigt jämt storleken va ett skämt - Nu byter jag man, adjö och sorti 15 TJ En tobakshandlare från Montreal fattade misstankar mot sin gemål alltmedan hustrun neg från humidoren steg doften av blomkål och pressyltad ål 16 Moon Det var en rökare från Grimma som med snopparen sitt kön skulle trimma Men med bladen han slant sa det var ju förbannt Hoppas det går att limma 17 Moon Det var en bagare från Slaka som med snopparen sitt kön skulle raka Men när fingrarna gled han klippte den sned Nu har han svårt att göra hålkaka 18 Moon Det var en idiot från västerås som hoppades att affären skulle gå i lås försökte Cohiba på forumet sälja Men efter sura äpplet fått svälja Han märkte att här inga kunder fås 19 TJ En försigkommen tös från Fittja tyckte om att låta sig kittla vännen nu trött och slut sade då utan prut Tar mig en cigarr och slutar mickla! 20 Ouch En ung cigarrist från Ödeshög fick höra att väldigt lite dög Vill du tvunget suga ska det va från Kuba Allt annat än det är rent jävla mög 21 Ouch En bankkamrerslärling från Finspång var helt oslagbar uti pingpong När bollen han slog till stod motståndaren still Som ett trackingförsök från Hong Kong 22 Ouch En hattmakerska ifrån Lanna fick fordonstrafiken att stanna När hon tog av sin hatt satte fyr på sin skatt En prominente från Havanna 23 Ouch En frusen konstnär från Karlskrona la tidningar inuti skorna Han värmdes av passion när han fick rätt façon En vällagrad Double Corona 24 Ouch En nattportier från Ramada var drabbad av en sällsynt skada Vid hans toabesök ur hans bak upp det dök en Edition Limitada 25 Lars En man med rötter ifrån Toscana gjorde att röka lokalt till en vana När han Anticon klippte itu och sin polare Toni fick bju De båda tänkte; snart når vi Nirvana! 26 TJ Jag fann sa flickan triumferande att cigarr är så stimulerande parejos då och då ja culebras ävenså och ändå är ingen vibrerande 27 Moon Det var en nybörjar-bolmer från Sturup men efter tid av lidande han gav upp I saken han hittat både bananblad och flis Ändå var det inget bra pris Så nästa Cohiba ska synas med lupp 28 TJ En stackars invandrare från Peru fick inte röka inne för sin fru utav inskränkta skäl den saten frös ihjäl sista cigarren vart en Punch Grand Cru 29 Magnus En glad bagare från Gränna Kalasar på herf i Sienna Toscani i mängder röks i halva längder Tills fingrarna bagaren bränna 30 Magnus Jacob, Kaveh, Jonas och Maria Sålde cigarrer värda en tia "Esplendidos från fabriken" Så bitter blev kritiken Att de fick hela forumet att skria 31 Lasse P En rasande man ifrån Lit med passion för cigarrer och sprit vars vän på "Cohibafabriken" sket högaktningsfullt i kritiken trots en inlaga fylld med ren skit 32 Martin Nilsson En balletdanspygmé fraan Estoril hade fallenhet aat lätt cigarill, dock han fann sig en dag med en Montecristo "A" och stod likt ett "rökande mickey-troll", still. 33 Leffe En gladelynt kille från Gnesta slutat lungorna sina förpesta LM röd, askar två varje dag, tvi, fy - då kanske Cuba har nå´t man kan testa 34 Marre (Läst på Karlstads härliga dialekt) En oskuldens tös ifrån Sunne önskade milt att hon kunne få mödomen spräkt och sedan bli betäckt då skulle ho bare njute o blunne. |
Ämne | Tid | Skrivet av |
N Omröstning i limerick tävlingen! | 09:42 den 19 september 2006 | PerR |
N 12 | 22:20 den 21 september 2006 | nisse62 |
N 6 | 23:46 den 21 september 2006 | Jörgen |
N #5 (TH) n/t | 10:47 den 19 september 2006 | Michael Jansson |
N 1 | 10:50 den 19 september 2006 | Puffarn |
N 29 | 10:52 den 19 september 2006 | Micael |
N nr 34 | 11:01 den 19 september 2006 | Emil |
N #29 | 11:02 den 19 september 2006 | Martin Nilsson |
N 8 | 11:19 den 19 september 2006 | Daniel P |
N 21 | 11:24 den 19 september 2006 | Magnus |
N Omröstning i limerick tävlingen! | 11:39 den 19 september 2006 | Mattias |