CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Ska köpa mig en låda Esplendidos - ålder? |
Skrivet av: | Inches |
Tid: | 2006-08-09 17:20:27 |
OK, trodde du hade erfarenhet pga av ditt uttalande, synd, jag var nyfiken. Är generellt nyfiken eftersom jag nära nog uteslutande röker Kubanska cigarrer och aldrig har upplevt det här lagringskravet på 5-10 år som en del verkar uttrycka här (jag har rökt en del runt 5år men aldrig upp till 10). Jag håller själv på med en några få lagringsprojekt och försöker när möjligt komma över cigarrer med några år på nacken, det är ett intressant ämne. Men dom flesta cigarrer jag röker ligger runt ett år och upplever aldrig att dom nödvändigtvis behöver lagras mer (med det vill jag inte ha sagt att dom inte KAN lagras mer). Så om jag vänder mig till Puffaren så skulle jag säga; prova dig runt det är det bästa sättet att komma fram till vad DU gillar, prova nya / färska, prova några med ett par år på nacken, prova olika märken från olika ursprung, olika täckblad, experimentera med lagring. Och framförallt; har du funnit Esplendidon att vara "din" cigarr så för guds skull, kör på det (även om du säkert kommer att hinna ändra dig både en och sju gånger på resans väg). Givetvis ska du ta åt dig och väga åsikter som vädras på det här forumet, det ligger ju trots allt en del års sammanlagd erfarenhet här, och varför återuppfinna hjulet, men jag tycker du ska ta den nyans av Cigarr McCarthy-ism som ibland råder med en nypa salt. Lycka till. KBO // Inches PS. jag har bra erfarenhet av att handla Kubaner från Hong Kong. |