CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv |
Skrivet av: | pml |
Tid: | 2006-05-22 00:53:35 |
Hej. Jag är alltså inte medlem i carlscorona, men detta till trots ögnade jag stadgarna. (www.carlscorona.com/ansokan.pdf sid 2) Härav kommer en liten fråga till de på forumet som faktiskt är medlemmar. I paragraf 3 finner jag; "Medlemskap innebär skyldighet för medlem att enskilt verka för föreningens syften och att särskilt vinnlägga sig om ett hänsynsfullt uppträdande i skärgården med beaktande av de regler som tillkommit till skydd för växtlighet och djurliv." Min fråga är mest hur detta tas i beaktande. Får en carlscoronamedlem exempelvis spontanskörda en funnen tobaksplanta? Även om den finns i skärgården? Hur är det med röksoppar? Är det OK att titta avundssjukt på kaveldun? (www.bioresurs.uu.se/myller/sjo/sjo_bild/kaveldun_nara.jpg) |
Ämne | Tid | Skrivet av |
N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv | 00:53 den 22 maj 2006 | pml |
N "Är det OK att titta avundssjukt på kaveldun?" | 09:15 den 22 maj 2006 | Pyro |
N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv | 22:40 den 22 maj 2006 | Lasse C |
N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv | 22:48 den 22 maj 2006 | pml |
N Komedi guld :) (n/t) | 10:46 den 23 maj 2006 | Micael |