CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Davidoff köpenhamn och kundvård |
Skrivet av: | pml |
Tid: | 2006-04-18 19:22:26 |
Tänkte dela med mig av följande lilla solskenshistoria som på ett sätt fick sitt slut idag. Lördagen innan påsk var jag och en god vän i Köpenhamn i syfte att besöka Davidoff och röka en bra cigarr på krogen, inomhus i ett land där rökförbudshysterin ännu inte skördat några offer. Efter öresundståg och Metro och några minuters vandrande fann vi butiken. Väl där köpte jag två Montecristo millenium, fem Davidoff Grand Cru no 5 och fyra Davidoff Millenium Robusto och en flaska cognac. Vi fick bra service och det var på det hela taget en trevlif upplevelse, i mitt tycke endast överträffad av besöket hos Davidoff i Geneve. Smakar det så kostar det, så det var bara att hala fram plastkoret och betala för kalaset. Då jag hade glömt min snoppare hemma hjälpte de oss i butiken att snoppa cigarrerna för dagen och vi gick iväg glada i hågen och rökte cigarr och inmundigade cognac. Väl tillbaks i Sverige började jag grunna; fullt så mycket som de tog betalt borde det inte ha kostat. Tar en titt på kvittot och finner att de tagit betalt för fem och inte fyra Millenium Robusto. Blir en smula besviken, inte främst för pengarna (110 dkk) utan för att jag tycker att man inte ska behöva kolla kvitton i en så fin butik. Dagen efter och väl hemkommen till trygga Ronneby bestämmer jag mig för att skicka dem ett email. I detta beskriver jag ungefär vad jag skrev här; trevlig butik, bra service, kass att man ska behöva kontrollera dem. Jag får ett svar rätt raskt där de frågar om min adress (eller anmodar om den då ) och skriver att de vill skicka den felande cigarren. Skickar adressen. Idag i posten kommer en jiffypåse. I denna finner jag min saknade Robusto, ett personligt handskrivet kort där de ber om ursäkt, samt en Millenium Churchill och två Millenium Petit Coronor som plåster på såren. Jag tillhör min ringa ålder till trots de som gillar gammaldags service, så jag måste säga att jag blev mycket glad över deras trevliga och serviceinriktade beteende. Den 20e maj ser det ut som att det blir ett nytt Köpenhamnsbesök av helt andra anledningar. Jag behöver nog knappast nämna vilken butik som kommer få ett besök. På så vis tog historien bara slut idag på ett vis. |
Ämne | Tid | Skrivet av |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 19:22 den 18 april 2006 | pml |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 19:26 den 18 april 2006 | Sebastian Clausin |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 20:12 den 18 april 2006 | Kassler |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 20:15 den 18 april 2006 | pml |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 20:17 den 18 april 2006 | COJ |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 20:20 den 18 april 2006 | pml |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 07:31 den 19 april 2006 | Martin CCR |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 09:00 den 19 april 2006 | Magnus |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 14:09 den 19 april 2006 | Martin Nilsson |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 14:12 den 19 april 2006 | PerR |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 16:31 den 19 april 2006 | pml |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 07:18 den 20 april 2006 | Martin CCR |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 09:11 den 20 april 2006 | Martin Nilsson |
N Davidoff köpenhamn och kundvård | 23:47 den 20 april 2006 | pml |