CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Kubanska cigarrer |
Skrivet av: | Lasse L Gbg |
Tid: | 2006-04-07 20:59:55 |
Cigarrummet och brobergs är det med störst utbud förutom Casa del Habano och då menar jag vad de verkligen har på lager hemma. Jag har handlat i alla dessa butiker och visst finns det skillnader i sortiment men antalet referenser är nog kanska lika gällande Brob. & Cigarrum. Någon nämnde Cigarrlagret som "Svensk Mästare" och det är jag lite tveksam till. Antalet olika referenser singlar han kan presentera på sin hemsida är ju mindre till antalet jämfört med vad de förstnämnda säljer. Sedan kanske någon vän av ordning nämna att cigarrlagret tillhandahåller ett större antal olika lådor. Mycket riktigt men i och med att det bara finns en grossist och alla handlar av denna så kan vi som kunder och önskar en viss 25-låda med all säkerhet be någon av våra lokala handlare ta hem denna. Jag har mycket svårt att tro att cigarrlagret verkligen har alla märken och format hemma som presenteras på hemsidan. Egentligen är nog Mellgrens den som "har" mest kubacigarrer, i alla fall vad som presenteras på deras hemsida. Dessutom har jag noterat att både Brobergs och Cigarrummet har mer cigarrer i de fysiska butikerna än på deras websidor. Samtidigt som en hel del andra handlare har motsatt förhållande. Allt eftersom jag skrev detta inlägg började jag fundera på varför jag skrev då jag tycker att det ibland svaras på inlägg mest för att man skall vara aktiv inte för att man har något viktigt att säga. Skall jag vara ärlig så känns det ibland som om nivå sjunker sakta hela tiden. Jag tillhör verkligen inte de som skriver speciellt mycket på detta forum, utan är mest en läsare dock mindre och mindre frekvent. Detta kommer jag säkert att få skit för men det tar jag så gärna samtidigt som njuter något trevligt från botten av min humidor. Trevlig helg på Er alla. |