CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | Hur avnjuter ni en Lördagskväll? |
Skrivet av: | Anders F |
Tid: | 2006-02-05 02:34:57 |
Ojsan ojsan! Det låter minst sagt som att det inte går någon nöd på någon av er. Ikväll blev det faktiskt inte alls en god bit nötkött som jag trodde... Jag blev istället bortskämd med en laxkotlett, färsk spenat, färsk tagliatelle-pasta, Lime och färsk chili. Just chili kan jag äta mig mätt på bara det. Efter denna utsökta middagen irrade jag omkring som i ett lyckorus av denna smakupplevelse tills jag krockade med min humidor. Efter mycket rafsande och plockande bland stockarna hittade jag en alldeles lagom garr att överraska mig själv med. Det blev en Davidoff 3000 som legat där sedan tidernas begynnelse. En Dominikansk Slim Corona på hela 7 tum! men med en gauge på 33. Mycket mild och sävlig kamrat. Askan var lätt gråmelerad med en stadig pelare. Skulle inte vilja påstå att smaken hade någon speciell dominerande faktor, den är mest mild och röken är inte vass eller påträngande någon gång under avnjutningen. Givetvis börjar denna lilla kompis att ge sig lite mer tillkänna desto närmare "the bitter end" man kommer. Hursomhelst... Till denna utsökta Lördagsraket började jag att avnjuta en Grönstedts... nog om den. Hade faktiskt en egenimporterad tysk bira ståendes som jag lät mig väl smaka tillsammans med en ny avec i form av en Martell V.S.O.P. som enligt konstens alla regler lades upp på kupvärmaren och roterades tre varv innan den fick stå på lätt avkylning. Den smakade klockrent tillsammans med den södra halvan av min Davidoff 3000, till skillnad från den andra skvätten "motorrengöringsmedel". Måste göra om detta imorgon igen... =) |
Ämne | Tid | Skrivet av |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 15:20 den 4 februari 2006 | Anders F |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 15:29 den 4 februari 2006 | Janne Gbg |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 15:32 den 4 februari 2006 | Daniel P |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 18:54 den 4 februari 2006 | Magnus |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 22:38 den 4 februari 2006 | mobboegil |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? Kaffebryggare del 3 | 00:06 den 5 februari 2006 | Arne |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? Kaffebryggare del 3 | 08:41 den 5 februari 2006 | PerR |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 02:34 den 5 februari 2006 | Anders F |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 11:47 den 5 februari 2006 | MooN |
N Hur avnjuter ni en Lördagskväll? | 11:49 den 5 februari 2006 | Anders F |