Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lördagen är inte så dum ändå...
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2006-01-21 14:35:08

Promenad i det "inte så farliga" vädret; 
Små snöflingor som gör sitt bästa att ta sig ner till marken i den bitvis byiga vinden, några minusgrader och solen som tittar fram mellan molnslöjorna ibland. 
Kylan biter lite i kinderna, men varm inombords då en Consuegra #30 maduro förgyller promenaden med sina torkade frukter som övergår till mörk choklad, mandel, brödighet och lite vitpeppar. 

I hörlurarna sjunger Zappa "Oh god I am the american dream, I do not think I'm too extreme" ... 

Tittar på när en hund skuttar runt och leker i snön med sin blöta nos, tydligen lika obekymrad över kylan som en annan... Jag puffar vidare genom vinterlandskapet. 

Väl framme på kontoret sitter jag nu här och njuter av nybryggt kaffe och en bit Lindt Ghana-choklad och lyssnar på mer Zappa (Baby snakes), följt av Scooter (snacka om kontraster ), Barry White, Mikael Wiehe, Kraftwerk och Pink Floyd, sedan blir det pandora.com-besök (underbart tips tidigare, tackar!) och lite hederlig public service-radio. 

Hemvägen ska prydas av vitpeppar-tema, nämligen Occidental Havana Sungrown Robusto som legat och gottat sig sedan juni. Hoppas inte den tappat något, vilket jag nästan kan misstänka vid det här laget, ska bli spännande i vilket fall... 

Till kvällen vankas potatisgratäng med någon fransyska (nej nej, _kött_ mina herrar, "vanligt" kött! era fantasier drar iväg...) inmundigad med något gott rött och avslutningsvis ska De Bortoli 8 Year Old Barrel Aged (nr 8411) testas (får väl återkomma ang den), ev ihop med lite vaniljglass (ska tydligen vara en höjdare). 

Hoppas ni också har tillfälle att njuta i dessa vintertider! 

My 2 cents Martin CCR...  


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lördagen är inte så dum ändå...14:35 den 21 januari 2006Daniel P
      N Lördagen är inte så dum ändå...14:45 den 21 januari 2006COJ
           N Lördagen är inte så dum ändå...14:57 den 21 januari 2006Daniel P
                N Lördagen är inte så dum ändå...15:45 den 21 januari 2006Sebastian
                     N Lördagen är inte så dum ändå...19:23 den 21 januari 2006Robin Z
                          N De Bortoli 8 Year Old Barrel Aged10:47 den 23 januari 2006Daniel P
      N Inte söndagen heller...14:41 den 22 januari 2006ConnyF
           N Puros Nirvana var det ju såklart :o- n/t21:56 den 26 januari 2006ConnyF
           N Inte söndagen heller...21:40 den 22 januari 2006nisse62
                N Inte söndagen heller...17:05 den 23 januari 2006MooN