CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | www.nordtec.se |
Skrivet av: | Daniel P |
Tid: | 2005-08-25 12:12:39 |
Nedan är svaret från företaget på min fråga om de har någon lösning på problemet stationär visning med externa givare för temp/fukt: ----- Original Message ----- From: <...> To: <...> Sent: Thursday, August 25, 2005 8:48 AM Subject: Trådlösa hygrometrar Hej, Har tyvärr dålig koll produkter för konsumentmarknaden så jag vet inte vad som finns för din applikation som är lite unik, vi har sett liknade applikationer i vår värld framför allt vid transport av gods eller lagring av produkter. Vi brukar rekommendera sk. dataloggrar för fukt/temp för transporter då de är helt fristående. Stationära lösningar brukar vi ibland rekommendera till lager då de kan koppla ett antal transmittrar i nätverk (trådbundet) för styrning av klimatsystem. Problemet för din del med detta är att de knappast är estetiska och de är mycket dyra ur ett privatekonomiskt perspektiv. Dataloggrarna däremot är lite mer prisvärda men det handlar ändå c:a 3500 kr (inkl. moms) per enhet. Till detta kommer också en mjukvara på c:a 1000 kr. Någon direkt lösning till ditt problem har jag tyvärr inte utan jag får nog rekommendera dig att leta vidare. <...> Med vänlig hälsning/Best regards Nordtec Instrument AB GÖTEBORG www.nordtec.se |