Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Köpenhamn-crawl i sommar?
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2005-07-15 08:54:49

Jag anslöt som utlovat klockan 14.30 då satt sällskapet på Café Amadeus och åt smörrebröd. Ett styck snapps och ett styck ölkrus stod på bordet. Kände att jag inte skulle orka 4 smörrebröd så för mig blev det varmrökt lax och sallad. Till detta en öl.

Sen var det dags för ett besök på My Own Blend, jag hade ju utbasunerat vilken fantastiskt trevlig personal de hade där...hmm det började illa med att han lite snorkigt bad mig lämna laptopväskan utanför humidoren och var allmänt kort i tonen. Detta vände dock hux flux, eventuellt när han upptäckte att vi inte bara var fulla svenskar utan faktiskt cigarrintresserade ungdommar som ämnade köpa något i butiken. Innan vi kom ut, jag med en Ashton VSG Cabinet "Robusto" och en Padron Aniversario 1964 Monarca Natural i handen, så hade vi blivit berikade med varsin ful-tändare med "Cohiba Mini" reklam på. Trevlig gest, toaletten fick jag dessutom låna utan invändningar.

Sedan bar det av mot Gula Änkan i Boldens Gård nere mot Kongens Nytorv till. Trevlig ställe med massa spännande öl, och spännande öl bidde det Jag hann avverka mina nyinköpta pinnar på Änkan och i bilen på vägen hem...det var mummelimumma förutom möljigen att Padron'en saknade det djup jag blivit van vid hos Aniversariossarna, men men...

Jag och Haralds gamle kamrat begav oss till Davidoff (de andra hade varit där tidigare på dagen) och det skulle vi aldrig gjort... Jag köpte på mig ett styck Davidoffsax som jag saglat över ett par år nu...måste ju bara ha den hängande inne i min Davidoffhumidor, herregud där är ju en magnet för just det ändamålet. Sen blev det en Entreacto (tvungen att prova nyheten) och Avo's "musikcigarr" från deras sista låda, detta är EMÅ den godaste cigarr Avo'n har gjort, så nu har jag ytterligare en sådan hemma, bra! Haralds vän var strået vassare och slog till på en humidor!

Klockan halv åtta avvek jag och Magnus som båda hade krav på oss hemifrån och från jobb dagen efter, medan de oförbätterliga ungkarlarna med semester fortsatte in på småtimmarna...tydligen

Trevligt var det iaf.

Mvh

Martin CCR

Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Köpenhamn-crawl i sommar?19:15 den 6 juli 2005Magnus Stensson
      N Köpenhamn-crawl i sommar?20:41 den 6 juli 2005Eric Welin
           N Köpenhamn-crawl i sommar?21:51 den 6 juli 2005Martin CCR
                N Köpenhamn-crawl i sommar?21:56 den 6 juli 2005Harald
                     N Köpenhamn-crawl i sommar?12:12 den 7 juli 2005Magnus Stensson
                          N Köpenhamn-crawl i sommar?16:16 den 7 juli 2005Harald
                               N Köpenhamn-crawl i sommar?17:09 den 7 juli 2005Magnus Stensson
                                    N Köpenhamn-crawl i sommar?12:09 den 11 juli 2005Eric Welin
                                         N Köpenhamn-crawl i sommar?13:29 den 11 juli 2005Harald
                                              N Köpenhamn-crawl i sommar?13:44 den 11 juli 2005Eric Welin
                                                   N Köpenhamn-crawl i sommar?14:31 den 11 juli 2005Harald
                                                        N Köpenhamn-crawl i sommar?14:34 den 11 juli 2005Eric Welin
                                                             N Kontaktinfo:15:06 den 11 juli 2005Harald
                                                        N Köpenhamn-crawl i sommar?14:47 den 11 juli 2005Martin CCR
                                                             N Köpenhamn-crawl i sommar?15:29 den 11 juli 2005Magnus Stensson
                                                                  N Köpenhamn-crawl i sommar?10:11 den 14 juli 2005Martin CCR
                                                                       N Köpenhamn-crawl i sommar?01:10 den 15 juli 2005Harald
                                                                            N Köpenhamn-crawl i sommar?08:54 den 15 juli 2005Martin CCR
                                                                                 N Köpenhamn-crawl i sommar?09:30 den 15 juli 2005Magnus Stensson
                                                                                 N Köpenhamn-crawl i sommar?02:06 den 16 juli 2005Harald
                                                                                      N Köpenhamn-crawl i sommar?16:39 den 17 juli 2005Martin CCR
                                                                                 N Köpenhamn-crawl i sommar?13:04 den 17 juli 2005Fromberg
                                                                                      N Det stämmer! n/t13:28 den 17 juli 2005Pyro
                                         N Köpenhamn-crawl i sommar?13:15 den 11 juli 2005Magnus Stensson